zondag 13 december 2009

Sanur, Bali, Indonesië

Alweer aan de laatste dagen Indonesie en Azië bezig dus dat voelt wel even raar. Na Lovina zijn we via de bergen naar Ubud gegaan in het Zuiden van Bali. Hier is het goed toeven, wel toeristischer dan het Noorden, maar nog steeds rustig. Met de Kerst wordt het drukker en volgens mij zijn meer dan de helft van de toeristen hier Nederlanders. In Ubud hadden we een leuke bungalowtje met zwembad en we zaten aan Monkey Forrest Road. De monkeys hebben we van grote afstand bekeken, want ze bijten nogal snel en kunnen rabies hebben! We hebben in Ubud eigenlijk 3 dagen niet zoveel gedaan, behalve souvenirs kopen, opsturen, lekker eten en de Balinese dans bekeken. Hier in Sanur, 30 km verderop aan de kust heb ik de afgelopen 2 dagen een windsurfpoging gedaan en gaan we morgen duiken en hopelijk mantaroggen zien. Gisteren hebben we ook nog een Indonesische vriendin van Jantien ontmoet die nu bij WWF werkt. Heerlijk in het donker aan het strand gegeten aangezien er geen stroom was, wat wel sfeervol was met olielampjes. Onze homestay genaamd Simon is basic zonder airco, maar wel met een fan die als een helicopter herrie maakt..de ontberingen van een reiziger! Tot in Perth, Australie waar we donderdag naaroe vliegen!

2 opmerkingen:

  1. Hi E-10 en jan10,

    Hoe is ie daar. Bali is ook prachtig he. Als ik dit weer zo lees wil ik zeker ook nog een keer weer naar indonesie. Ik was 12 jaar geleden in Bali en dat was toen ook al zo'n supervakantie. Ik zat toen ook in Sanur en ben daar de allereerste keer van mn leven verbrand (op mn rug) op het strand. Dus kijk uit met de zon (was daar rond dezelfde periode als jullie nu)Ik heb toen in het noorden gedoken, dat was mn laatste duik (wrakduik) echt geweldig!!! En ben toen ook naar, Kuta (vooral niet doen erg toeristisch), Ubud en het regenwoud geweest en naar die slangengrot (ik weet niet meer precies welk plaatsje dat was). Nog veel plezier en tot in Australie.
    xkwini

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo daar, de fotos en verhalen zijn schitterend. Hier gaat alles goed, als de vorst aanhoudt (waarschijnlijk niet) gaan we met kesrt schaatsen. dat missen jullie dan weer. zitten jullie met de kerst al in australie?
    alle goeds,
    Vincent

    BeantwoordenVerwijderen