dinsdag 8 december 2009

Lovina, Bali, Indonesië

We hebben hier al 7 duiken gemaakt op het rif aan de Westkant en op het Liberty wrak aan de Oostkant van Bali en die waren geweldig. Onze plannen voor Lombok en de Gillis hebben we hierdoor bijgesteld dus we blijven nog 7 dagen op Bali. Het duiken is hier zo goed en we hebben mindere verhalen over de Gillis gehoord. Bij de duiken op Menjangan eiland hebben we haaien, schildpadden, adelaarsroggen en nog meer mooie vissen en prachtig koraal gezien. Tijdens de lunch komen de herten schooien en daarna gaan ze even afkoelen in zee (zie foto).
Na Yogyakarta hebben we erg veel gezien en meegemaakt. Op Java hebben we nog de Bromo vulkaan bekeken op 2300 mtr hoogte en verderop het Ijen plateau waar aan de rand van een vulkaanmeer zwavel wordt gewonnen. Wij hadden het al zwaar met de klim omhoog, maar de locale mannen die met 50 kg zwavel naar boven en beneden liepen hadden het helemaal zwaar. De 2 dagen op hoogte zorgde voor koudere nachten (16 C) en toen misten we onze warme kleren wel.
Hier op het Hinduïstische Bali is de sfeer volledig anders, relaxter en leuker dan op Java moet ik zeggen. Er zijn wel veel meer toeristen hier en vooral veel Nederlanders die hier hun oude dag slijten. Onze bungalow ligt in een rustig deel van het Noordelijke stadje Lovina. Morgen neem we de bus naar het Zuiden van Bali genaamd Ubud..voordat we over 8 dagen naar Australie vliegen!

3 opmerkingen:

  1. Hoi zus en zwager,prachtige foto's van vulkaan.
    Heb aan jullie gedacht toen ik zondagavond stond te dansen, dansen, dansen op de vulkaan bij een concert van de Dijk.Kus Marian
    Natuurlijk ook een knuf van Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dude... Je bent 6 weken te laat in Bali (-;

    Leuk om te horen dat jullie zo mooi gedoken hebben. Ga je ook nog golfjes kijken?

    Hebben jullie het boek eten, bidden, beminnen gelezen (speelt gedeeltelijk in Ubud af)? Want anders heb ik het adres van Ketut voor jullie...

    Heel veel plezier!!!

    Ps. kijk de aapjes niet in de ogen en werk ze niet tegen. Mij heeft er een flink gebeten! Maarja, zout water doet wonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zei dat ik in het noorden had gedoken, maar het was in het oosten lees ik nu hier bij jullie. Ik denk dat we dezelfde duik hebben gemaakt. :-)xkwini

    BeantwoordenVerwijderen