donderdag 12 november 2009

Melakka, Maleisië

Alweer onze laatste bestemming in dit leuke en fascinerende land! Morgen gaan we namelijk met de bus naar Singapore. De hele week in Kuala Lumpur bij Noor was erg leuk en gezellig. We hebben haar meegenomen op een tour door haar eigen stad waar ze nog niet veel van had gezien. De Lake Gardens zijn een oase van rust midden in de drukke stad. We hebben na 8 maanden ook weer eens gekookt wat ik wel miste, ik heb Philipino Chicken Adobe en Zuid-Afrikaanse Bobotie gemaakt aangezien de NL keuken niet echt mijn favoriet is.
Nu even over Melakka wat maar 2 uur met de bus van KL ligt. Deze handelsstad neemt een belangrijke plaats in de Maleisische, Portugese, Engelse, Chinese en Nederlandse historie in. Deze natuurlijk haven was het kruispunt in de handel tussen Oost en West, met name van de kruiden en specerijen. Er is dan ook een Nederlands Stadhuis, Kerk en Kerkhof te vinden naast de vele koloniale huizen die nu dienst doen als toeristenattractie. Gisteren kwam zelfs de Chinese premier op bezoek wat een hele kermis was.
We zitten zelf in een cheap hostelletje buiten Chinatown wat wel rustig is. De nieuwe shoppingmalls shieten hier als paddestoelen uit de grond en we hebben hier nieuwe Keen schoenen kunnen scoren. Vanavond moet er een carnaval zijn dus we zijn benieuwd. Vanavond ook premiere van de film, 2012 waar we al kaartjes voor hebben.

1 opmerking:

  1. Hoi E10,
    af en toe lees ik op jullie site en krijg ik gelijk weer zin on mijn rugzak te pakken :-)
    Ik zie dat jullie naar Singapore gaan....... Wist je dat je ex- Nalco collega's Ralph en Betty daar wonen (Michelle HR trouwens ook)?? Betty moet deze maand bevallen haha........ dus als je zin hebt in beschuit met muisjes :-))

    Geniet!!
    Groet,
    ilonka

    BeantwoordenVerwijderen