dinsdag 18 augustus 2009

Hanoi, Vietnam

Miljonair in Vietnam! We zijn hier nu 2 dagen na een slopende busrit en gisteren heb ik 4 miljoen Dong gepind (ca. 160 euro). Vanuit Vientiane, Laos hebben we een nachtbus genomen naar Vinh in Vietnam die er ca. 17 uur over deed. Rond 01:00 kwamen we vlakbij de grens aan en konden we voor een paar uur in de bus blijven slapen of voor 3 euro een kamer huren, dat laatste hebben we dus gedaan. De grensovergang aan de Laotiaanse kant ging nogal chaotisch; paspoort inleveren en dan maar wachten of je hem terugkrijgt. Aan de Vietnamese kant ging het een stuk gestructureerder, althans voor de niet- Aziaten, aangezien er een aantal arbeiders toch problemen hadden met de papieren. Vietnam doet mij veel aan China denken, maar dan op een leuke manier, mensen hebben hier een ander gevoel voor je aanwezigheid en raken je gemakkelijk aan of staan in de weg, tegen je aan, zonder dat ze er kwaad in zien.
Vinh was een plaatsje waar niet veel te beleven was, dus we hebben ons verwend met een 3-sterren hotel en zijn nauwelijks onze kamer uitgekomen. Het was ook maar een stopover waarbij de trein ons gisteren naar Hanoi heeft gebracht (6 uur). Aan boord van deze trein die redelijk luxe is kun je alles zien, eten en drinken. Een trein blijft toch leuker en gezelliger dan een bus.
Hanoi is een grote stad (3,5 miljoen) met 2 miljoen scooters en brommers die overal staan, rijden en waarmee van alles getransporteerd wordt, kratten bier, mensen, etc. We zitten in een rustig (Tam Thong) hostel midden in de Old Quarter voor $10,-/nacht en hebben al veel leuke dingen gezien hier; het Hoan Kiem lake, Dong Xuan Market en vele leuke straatjes. Vanuit hier gaan we wat meerdaagse tochten ondernemen naar de kust (Halong bay) en de bergen (Sapa).

2 opmerkingen:

  1. nou da's leuk had ik net een reactie geplaatst keer ik weer terug naar het beginscherm en zie ik dat jullie alweer in Vietnam zitten. Dat gaat ook snel;-) En hoe voelt het nu om miljonair te zijn?
    XKwini

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb weer mooie foto's gezien ,ik mis alleen nog dat julie een rijstplantje in de grond steken. groeten,Remi

    BeantwoordenVerwijderen