zaterdag 9 mei 2009

Jaisalmer, Rajastan, India

We hebben 2 dagen hitte (41 C in de schaduw) overleefd! We hebben een kameelsafari gedaan met 2 begeleiders (1 jongen van 16 en 1 man) die voor ons kookten en alles regelden. Al rijdende door de woestijn op een kameel krijg ik toch wel ontzag voor alle caravanen die per kameel de zijderoute bereisden en 35 km per dag aflegden; wij hebben maar 16 km afgelegd. Het koken in de wind met veel zand viel ook niet mee, maar het was toch heerlijk, de Dal (curry met linzen) met vegetables en Chapatis (kleine pannekoekjes) vers gemaakt. In de nacht koelt het af naar 25 C wat dan toch koud aanvoelt, maar slapen onder de sterren en volle maan was onvergetelijk. Als je dan met de kamelen langs een waterput loopt en het sociale leven rond een dergelijke put aanschouwt dan krijg je pas echt gevoel bij het ruwe leven van de woestijnbewoners. Nog 2 dagen en dan zit onze rit met chaufeur erop, we zitten nu alweer in Bikaner!

2 opmerkingen:

  1. handig zeg zo'n slaapkameel. voorspoed en alle goeds, Vincent

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, nog een keer dan maar. Gvd zojuist een hartstikke leuk stukje getikt...wil-ie nix. Maar goed. Wat ik wilde zeggen: het valt voor mij niet in woorden te vatten of ik moet in cliché's vervallen om te beschrijven wat ik voel en in mijn hoofd zie bij jullie verhalen en foto's. Anyway...vandaag hebben we genoten van onze (kids en van mij) vakantie: bezoekje ad overzichttentoonstell van de videokunstenaar Pippilotti Rist. Wow... erg inspirerend allemaal. Heerlijk weeer hier en nu op weg naar de patatwinkel met een ijsje toe. Kusz van ons uit Schagen.

    BeantwoordenVerwijderen