zondag 13 september 2009

Mui Ne, Vietnam

Mellow, dat is de plek waar we voor 6 dollar aan het strand slapen! We zitten hier nu 3 dagen en het strandleven is hier toch wel het beste, althans je hebt er de meeste faciliteiten. Je kunt hier op verschillende plaatsen kite-,golf-, en windsurfen en dat wordt dan ook veel gedaan. Ik heb mijn eerste echte zeedoop gehad met een gehuurde surfplank en dat ging niet geheel soepel; ik kwam niet echt door de branding heen. Anderen hadden er gelukkig ook moeite mee, maar ik ga er van uit dat het gewoon een kwestie is van doorzetten. Gisteren hebben we met een gehuurd scootertje getourd (65 km) en de hele kustlijn bekeken; ze hebben mooie rode en witte zandduinen hier die aardig hoog zijn. Verder nog een vissersdorpje bekeken aangezien ze hier locaal de vissaus maken en dat kun je dus overal ruiken. Deze vissaus is de basis van veel locaal eten, erg lekker, maar de pure saus kan behoorlijk stinken. Morgen gaan we met de bus naar Saigon oftwel Ho Chi Min zoals de hoofdstad tegenwoordig heet en dat zal onze laatste stop in Vietnam worden aangezien het visum op 20 September afloopt.

2 opmerkingen:

  1. hee 10tjes,

    Weer een erg indrukwekkende reis zo door Vietnam. Mooie foto´s en volgens mij ook een mooi land. Gaan jullie hierna weer door via Thailand naar Maleisie??

    XKwini

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kunnen eindelijk weer iets lezen en foto's zien.
    Lopen ver achter ,maar laatste foto's erg mooi.Ziet er goed uit. Groetjes Marian en Jan.

    BeantwoordenVerwijderen