dinsdag 29 september 2009

Battambang, Cambodja

Na een tocht van 6 uur met een gammele boot over Tonle Sap lake en Sangker river zijn we in Battambang aangekomen. Na vijf dagen Siem Riep en vele, erg mooie tempels zijn we samen met onze Nederlandse medereizigers vroeg met heftige wind naar Battambang gevaren. De boot was nogal flexibel en de motor kwam gewoon uit een auto zoals bij de meeste boten hier. Het kleine stukje op het meer was nogal spannend aangezien de golven behoorlijk hoog waren, maar toen we dat eenmaal achter de rug hadden werd het een mooie tocht door waterhyacinten en drijvende dorpjes. Onderweg mooie lange (30 mtr) roei-raceboten gezien die hier over een paar dagen mee zullen doen aan een race. Deze stad is minder toeristisch en meestal trekken we de nodige bekijks als we op de lokale markt lopen zoals vanavond waar we goedkope kleding hebben kunnen scoren. Vanwege de komende bootraces is er ook een kermis gaande waar je met pijltjes gooien praktische prijzen (shampoo, serviesgoed etc.) kunt winnen. Ons Royal hotel heeft een mooi dakterras vanwaar de zonsondergang te zien is en waar je kan eten en een Angkor biertje kan drinken. Inmiddels zijn we thuis in de locale keuken en hebben we ook een kookcursus gedaan; Amok en Lok Lak zijn de lekkerste dingen die we vaak eten en nu dus ook zelf kunnen maken!

2 opmerkingen:

  1. Ik ben weer een avondje met jullie op pad geweest, wat een mooie plaatjes en wat zien en doen jullie toch veel. Ik benijd jullie hoor!!!
    Wat een leuke foto van jullie dat ziet er goed uit!

    Geniet van jullie dagen, er is alweer een half jaar om hè, wat vliegt het allemaal. BIG HUG van mij José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een kookcursus! daar hebben wij dan ook wat aan als jullie weer terug zijn :-) ik heb heel veel spinnen in de tuin trouwens, kan je die er ook in verwerken? hier is het druilen en snuiten begonnen na een heerlijk lange nazomer. Die tunnel in Vietnam kreeg ik trouwens plaatsvervangende claustrofobie van, dat had ik nooit gedurfd. Ik blijf mij wel verbazen over dat het een eigen crowd heeft, zo'n rondreis. Het is een moderne vorm van nomaden, met eigen gebruiken, lijkt het.
    We gaan binnenkort met zijn drietjes in Den Haag een gewoon wijntje of biertje op je heffen (denk niet dat ze Angkor beer hebben...), J10! liefs, M

    BeantwoordenVerwijderen