maandag 20 juli 2009

Koh Tao, Thailand

Vanuit Bangkok hebben we de nachtbus (6-7 uur) genomen en de snelle catamaranboot (2 uur) waarbij bijna iedereen zeeziek was, maar na totaal 12 uur stonden we op ons eiland, Koh Tao. We hebben een paar leuke hutjes gevonden aan de Zuidkant en inmiddels hebben we zoveel gesnorkeld en gedoken dat we ons weekdieren voelen. Eric is begonnen met z'n eerste open water brevet en Jantien rond morgen haar 2de, Advanced af. Sirito snorkelt de hele dag en ik duik gewoon aangezien mijn volgende cursus 4-6 weken zou duren. Het onderwaterleven is geweldig hier, goed zicht, mooi koraal en veel vis. De duikschool, Tao Toh Lagoon wordt gerund door een Belg en de groepen zijn klein, de boot is goed en de apparatuur is OK. Onze divemaster legt van alles over het leven uit dus we leren veel namen. Ik heb zelfs al een paar leuke foto's gemaakt waarvan ik een paar heb bijgevoegd. Naast het duiken en lekker eten doen we eigenlijk niet veel meer.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Jantien, Etienne, lijkt me wel even heel wat anders op zo'n eiland alleen maar wat snorkelen,eten en luieren. Maar ook wel even lekker lijkt mij.
    Groetjes Julette/Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fantastische reis en mooie fotos. nederlanders in de ring hebben een goede reputatie in bangkok heb je het kunnen waarmaken e10? boksvriendje is net terug van een trainingskamp thailand (net iets meer talent dan ik)
    vakntie begint hier; eerst NY mt Ilse dan Elba met de familie, hengel en netje mee voor de brasem, tonijn en zeemeerminnen.
    Hou vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haai Jantien! Volgens mij heb ik nog niet eerder een reactie geplaatst, maar ik volg jullie blog met veel plezier. Ik heb pas besloten om volgend jaar een week of 6-7 weg te gaan (richting Nieuw-Zeeland/ Australië of Azië of...??) en sindsdien lees ik jullie avonturen met nog meer interesse. Ik zit nog in een soort oriëntatiefase, dus er is nog alle ruimte voor inspiratie!
    Hier gaat alles z'n gangetje: HDIO en DRMV hebben binnenkort allebei een nieuwe directeur. tot die tijd is het nog zomervakantie, dus het is hier behoorlijk rustig in de gang. Dus kan ik wel een gaatje vinden om even op jullie blog te kijken :-P
    Veel plezier weer verder samen, geniet van al het moois dat jullie pad kruist.
    Groetjes, Marlies
    MinDef\HDIO

    BeantwoordenVerwijderen